Analysis and proposal to update TVN public mission

DOI:

https://doi.org/10.4067/S0718-48672019000100315

Abstract

This article is an analysis and a proposal to renew the social mission of TV channel Chilean National Television (TVN), as the public TV channel to serve Chilean citizens. It is written from a personal view of the author, who has worked for 40 years in TV (12 of them in TVN). He now works as an academic in the school of Communications at the Catholic University in Chile, focused in public TV and TV for Children. The proposal intends to emphasize some subjects for decision making to confront an untenable crisis.

Palabras Clave

Public Mission , TV Programming , Chilean National Television (TVN)
  • Pages: 315-339
  • Date Published: 2019-08-08
  • Vol. 12 No. 1 (2019): January - June

ÁVILA C. 2017. Comunicación de gobierno en el populismo latinoamericano: El caso de Rafael Correa, Ecuador (tesis de doctorado). Pontificia Universidad Católica de Chile, Santiago, Chile. https:// repositorio uc.cl/handle/1534/21604

BECERRA M. y Waisbord S. 2015. Principios y “buenas prácticas” para los medios públicos en América Latina. Cuadernos de Discusión de Comunicación e Información 3. París. UNESCO.

FUENZALIDA V. 2000. La Televisión Pública en América Latina. Reforma o Privatización. Santiago: Fondo de Cultura Económica.

FUENZALIDA V. 2002. The Reform of National Television in Chile. En: Latin Politics, Global Media. Fox E. & Waisbord S. (eds.). Austin: University of Texas Press.

FUENZALIDA V. 2005. Expectativas educativas de las audiencias televisivas. Bogotá: Ed. Norma.

FUENZALIDA V. 2006. La reforma de TVN en Chile: logros y problemas. Indrajit Banerjee y Kaling Seneviratne (eds.). En: Radiotelevisión de Servicio Público: Un Manual de Mejores Prácticas. San José de Costa Rica: Oficina de la UNESCO para América Central.

FUENZALIDA V. 2007. Reconceptualización de la Entretención ficcional televisiva. Fronteiras. IX (1) 45-54. Porto Alegre: Universidad de Unisinos.

FUENZALIDA V. 2008. El Docudrama televisivo. MATRIZes. Ano 2 N° 1, p. 159-171. São Paulo: Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da USP.

FUENZALIDA V. 2016. La Nueva Televisión Infantil. Santiago: Fondo de Cultura Económica.

HALLIN D.C. & Mancini P. 2004. Comparing Media Systems. Cambridge University Press.

JAUSS H.R. 1982. Interaction Patterns of Identification with the Hero. En: Aesthetic Experience and Literary Hermeneutics. Minneapolis: University of Minnesota Press.

MARSCHALL S. 2002. El parlamento en la sociedad de medios – interacción entre el debate parlamentario y mediático. En: Priess F. (ed.). Relación entre Política y Medios. Propuestas alemanas en una perspectiva comparada. Buenos Aires: KAS.

MULGAN Geoff. 1990. Television‘s Holy Grail: Seven Types of Quality. En: The Question of Quality. Mulgan Geoff (ed.). BFI. London

SOUKUP P. 2014. Political Communication. Communication Research Trends, vol. 33 N°2. Santa Clara: Santa Clara University.

SUNKEL G. & Geoffroy E. 2001. Concentración económica de los medios de comunicación. Santiago: LOM Ediciones.

URIBE R. 2007. Redefiniendo y Reivindicando la presencia de la Emocionalidad en la Comunicación Social. La Función Política de la Televisión. Tendencias, contenidos y desafíos en el Chile de hoy. Secretaría de Comunicaciones. Santiago: Palacio La Moneda.

VALIDA CHILE. Boletines de Circulación y Lectura. Valida-Chile.cl

WAISBORD S. 2018, Why Populism is Troubling for Democratic Communication. Communication Culture & Critique 11 (2018) 21–34. Downloaded from https://academic.oup.com/ccc/article-abstract/11/1/21/4953072 by guest; on 27 March 2018.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2019-08-08

How to Cite

Fuenzalida Fernández, V. (2019). Analysis and proposal to update TVN public mission. Perspectivas De La Comunicación, 12(1), 315–339. https://doi.org/10.4067/S0718-48672019000100315

Issue

Section

Original Articles

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.